Prijímacie konanie
Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom.
Prijímacie konanie
Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom.
Dôležité dátumy a informácie
V školskom roku 2019/2020 otvárame
Triedu osemročného štúdia
s vyváženým učebným programom a posilnenými hodinami cudzích jazykov, na vyššom stupni nadštandardný výber voliteľných predmetov podľa záujmu
Všeobednú triedu štvorročného štúdia
ponúka vyvážený učebný program ako kvalitnú prípravu na VŠ doma i v zahraničí a nadštandardný výber voliteľných predmetov podľa záujmu
Triedu štvorročného štúdia v projekte IT Akadémia
so zavádzaním moderných technológií v prírodovedných predmetoch, výberom voliteľných predmetov podľa záujmu, s možnosťou lepšieho uplatnenia na trhu práce
Termíny prijímacích skúšok:
1. termín: 13. máj 2019
2. termín: 16. máj 2019
Učebný plán pre 4-ročné štúdium
Učebný plán pre 8-ročné štúdium
V prípade záujmu vie škola zabezpečiť ubytovanie na stredoškolskom internáte.
Dokumenty:
Kritériá prijatia žiakov do prvého ročníka 4-ročného štúdia
Kritériá prijatia žiakov do prvého ročníka 8-ročného štúdia
Piaristické gymnázium sv. Jozefa Kalazanského
Brána na vysokú školu
Chceš po strednej škole študovať na vysokej? Poď študovať k nám. Doviedli sme tam stovky študentov a dovedieme tam aj teba. Ako jedno z mála gymnázií v kraji ponúkame výnimočný edukačný program so širokým spektrom voliteľných predmetov nielen tradičných, ale aj špeciálnych – ekonomika, psychológia, umenie a kultúra.
Prečo študovať práve u nás?
|
VZOROVÉ TESTY NA PRIJÍMACIE POHOVORY
8-ročné štúdium (po kliknutí na predmet sa zobrazí test)
4-ročné štúdium (po kliknutí na predmet sa zobrazí test)
Trieda v projekte IT Akadémia.
Nie je len pre budúcich ítečkárov.
Začíname v šk. roku 2019/2020
Šikovnému programátorovi leží pri nohách celý svet. Môže sa uchádzať o prácu svojich snov, alebo sa pokúsiť o vlastný projekt, ktorý zarezonuje v slovenskom i globálnom technologickom biznise. Výhodou softvérového vývojára oproti absolventovi manažérskej školy je, že ak má myšlienku, dokáže ju zhmotniť v nehmotnom svete jednotiek a núl. V čase, keď sa ľudská spoločnosť digitalizuje rýchlosťou svetla, bude táto znalosť čoraz dôležitejšia.
V súčasnosti existuje na trhu práce nesúlad ponuky a dopytu. Absolventi prídu do života a zistia, že to, čo prax požaduje, im chýba. Projekt IT Akadémia to chce zmeniť. Cieľom je obrátiť myslenie žiakov, aby chceli študovať vedu a techniku.
Základom IT Akadémie sú inovované metodiky, ktoré zapracujeme do výučby. Žiaci si poznatky nebudú osvojovať pasívne, dospejú k nim vlastnou poznávacou činnosťou. Budú vyzbrojení bádateľskými kompetenciami (inquiry-based education), aby dokázali študovať na náročných univerzitách a uplatniť sa na pracovných pozíciách, ktoré vyžadujú tvorivosť.
Reč nie je len o informatike, zmení sa aj vyučovanie tradičných prírodovedných predmetov, ako je matematika, fyzika, chémia, biológia či geografia. Nové metodiky výučby necielia na prípravu budúcich ítečkárov. Trieda v projekte IT Akadémia je prospešná aj pre tých žiakov, ktorí v tomto sektore svoju budúcnosť nevidia. Zmyslom je ukázať význam informačných technológií a to, že zasahujú do všetkých vedných disciplín a oblastí života.
Prostredníctvom IT Akadémie sa do školy zabezpečila technika: tablety, 3D tlačiarne, robotické stavebnice, senzory CO2, meteostanice, digitálne váhy či digitálne mikroskopy. Na našej škole vzniklo IT ScienceLab (Vedecko-technologické laboratórium).
IT Akadémia počíta s IT sektorom. IT firmy spolupracujú s univerzitami, ich špecialisti prednášajú alebo pomáhajú zariadiť špecializované učebne. Snažíme sa presvedčiť tínedžerov o význame matematiky, fyziky či informatiky pre ich ďalšie štúdium.
Súčasná spoločnosť potrebuje dostatok špecialistov, ktorí sa vyznajú vo svojej profesii a majú k nej dobrý vzťah. Pochopenie prírodovedných disciplín, dnešnej matematiky, informatiky a technických vied trvá veľa rokov. V žiakoch chceme vzbudiť nadšenie a budeme sa snažiť, aby si ho uchovali veľa rokov ako špičkoví vedci a odborníci napríklad vo finančnej matematike, poisťovníctve, aplikovanej informatike, ako IT špecialisti či vývojári. Je to vzdelávanie pre 21. storočie.