Štvorročné štúdium
Školský vzdelávací program
Štvorročné štúdium
Školský vzdelávací program
Učebný plán
4–ročného vzdelávacieho programu na gymnáziu 7902J 00
Vzdelávací program: Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom ISCED 344 (inovovaný)
platný v školskom roku 2021/2022
pre triedy I. A, II. A, III. A, IV. A

Poznámky ŠVP
- Maximálny počet vyučovacích hodín v týždni nesmie byť vyšší ako 36, čo predstavuje maximálnu hodinovú dotáciu spolu s nepovinnými predmetmi za celé štúdium 144 hodín. Finančné krytie nepovinných predmetov ministerstvo škole nezaručuje.
- Rozdelenie hodín do ročníkov je v právomoci školy. Pri prestupe žiaka prijímajúca škola zistí, podľa akého školského vzdelávacieho programu sa žiak vzdelával na predchádzajúcej škole a zabezpečí zosúladenie jeho vedomostí, zručností a postojov so svojím vlastným vzdelávacím programom spravidla v priebehu jedného roka.
- Vyučovacia hodina má v tomto rozdelení učebného plánu 45 minút. Škola si môže zvoliť vlastnú organizáciu vyučovania, napr. vyučovacie bloky.
- Predmet náboženstvo sa vyučuje na cirkevných školách.
- Cudzie jazyky – vyučujú sa dva z uvedených jazykov: anglický jazyk, francúzsky jazyk, nemecký jazyk, ruský jazyk, španielsky jazyk a taliansky jazyk.
- Trieda sa delí na každej hodine v predmetoch prvý cudzí jazyk, druhý cudzí jazyk, informatika, etická výchova, náboženská výchova, náboženstvo, telesná a športová výchova a na hodinách, ktoré majú charakter laboratórnych cvičení, praktických cvičení a projektov. Skupiny možno vytvárať aj spájaním žiakov rôznych tried toho istého ročníka s najvyšším počtom žiakov 23 (etická výchova a náboženská výchova podľa bodu 7). V predmete informatika môže byť v skupine najviac 15 žiakov. Trieda sa na jednej hodine v týždni v jednom ročníku za celé štúdium delí na skupiny v predmetoch fyzika, chémia, biológia, matematika. Delenie na skupiny je pri minimálnom počte 24 žiakov v triede.
- Na vyučovanie povinne voliteľného predmetu etická výchova alebo náboženská výchova možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 20. Ak počet žiakov v skupine na vyučovanie etickej výchovy alebo náboženskej výchovy klesne pod 12, možno do skupín spájať aj žiakov z rôznych ročníkov.
- Na vyučovanie ostatných povinne voliteľných predmetov (okrem etickej výchovy a náboženskej výchovy) možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 23.
- Disponibilné hodiny použije škola pri dotvorení školského vzdelávacieho programu na:
- a) vyučovacie predmety, ktoré rozširujú a prehlbujú obsah predmetov zaradených do ŠVP;
- b) vyučovacie predmety, ktoré si škola sama zvolí a sama si pripraví ich obsah, vrátane predmetov vytvárajúcich profiláciu školy, experimentálne overených inovačných programov zavedených do vyučovacej praxe a predmetov, z ktorých si žiak alebo jeho zákonný zástupca vyberá;
- c) na doplnenie obsahu vyučovacieho predmetu/predmetov pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí postupujú podľa individuálnych výchovnovzdelávacích programov;
- d) na špecifické vyučovacie predmety pre žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami.
- Kurzové formy výučby sa realizujú v zmysle platnej legislatívy.
Poznámky ŠkVP
Pred nástupom do 3. ročníka si žiak vyberá (vyplnením písomnej prihlášky) z ponuky voliteľných predmetov, ktoré sa budú vyučovať v 3. a 4. ročníku štúdia, 3 predmety nasledovne:
Jeden z predmetov Seminár z ANJ B2, Seminár z NEJ B2, Seminár z FRJ B2, Seminár z TAJ B2, Seminár z RUJ B2, ktorého dotácia je v 3. ročníku štúdia 2 hodiny týždenne a v 4. ročníku štúdia 3 hodiny týždenne. Podmienkou je, že žiak sa v danom cudzom jazyku vzdelával v 1. a 2. ročníku.
Dva z predmetov Seminár z ANJ B1, Seminár z NEJ B1, Seminár z FRJ B1, Seminár z TAJ B1, Seminár z RUJ B1, Seminár z matematiky, Seminár z informatiky, Seminár z fyziky, Seminár z chémie, Seminár z biológie, Seminár z dejepisu, Seminár z geografie, Seminár z občianskej náuky, Seminár z ekonomiky, Seminár zo psychológie, Seminár z umenia a kultúry, ktorých časová dotácia je v 3. ročníku štúdia 3 hodiny týždenne a v 4. ročníku štúdia 4 hodiny týždenne.
Podmienkou otvorenia skupiny na seminár je 10 prihlásených žiakov, ak riaditeľ školy nerozhodne inak. Zmenu vo výbere voliteľných predmetov počas 3. a 4. ročníka môže žiak uskutočniť len so súhlasom riaditeľa školy na základe písomnej žiadosti.
- Trieda s minimálnym počtom žiakov 24 sa delí na skupiny v predmete chémia na jednej hodine v 1. ročníku, fyzika na jednej hodine v 1. ročníku, biológia na 1 hodine v 2. ročníku, matematika na 1 hodine v 3. ročníku
- V predmete katolícke náboženstvo sa trieda s minimálnym počtom žiakov 24 delí na skupiny na dvoch hodinách v 1. ročníku
- Trieda s počtom žiakov vyšším ako 16 sa v predmete informatika delí na 2 skupiny
4–ročného vzdelávacieho programu na gymnáziu 7902J 00
Vzdelávací program: Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom
ISCED 344 (inovovaný)
platný v školskom roku 2019/2020
pre triedu v projekte IT Akadémia I. B

Poznámky ŠVP
- Maximálny počet vyučovacích hodín v týždni nesmie byť vyšší ako 36, čo predstavuje maximálnu hodinovú dotáciu spolu s nepovinnými predmetmi za celé štúdium 144 hodín. Finančné krytie nepovinných predmetov ministerstvo škole nezaručuje.
- Rozdelenie hodín do ročníkov je v právomoci školy. Pri prestupe žiaka prijímajúca škola zistí, podľa akého školského vzdelávacieho programu sa žiak vzdelával na predchádzajúcej škole a zabezpečí zosúladenie jeho vedomostí, zručností a postojov so svojím vlastným vzdelávacím programom spravidla v priebehu jedného roka.
- Vyučovacia hodina má v tomto rozdelení učebného plánu 45 minút. Škola si môže zvoliť vlastnú organizáciu vyučovania, napr. vyučovacie bloky.
- Predmet náboženstvo sa vyučuje na cirkevných školách.
- Cudzie jazyky – vyučujú sa dva z uvedených jazykov: anglický jazyk, francúzsky jazyk, nemecký jazyk, ruský jazyk, španielsky jazyk a taliansky jazyk.
- Trieda sa delí na každej hodine v predmetoch prvý cudzí jazyk, druhý cudzí jazyk, informatika, etická výchova, náboženská výchova, náboženstvo, telesná a športová výchova a na hodinách, ktoré majú charakter laboratórnych cvičení, praktických cvičení a projektov. Skupiny možno vytvárať aj spájaním žiakov rôznych tried toho istého ročníka s najvyšším počtom žiakov 23 (etická výchova a náboženská výchova podľa bodu 7). V predmete informatika môže byť v skupine najviac 15 žiakov. Trieda sa na jednej hodine v týždni v jednom ročníku za celé štúdium delí na skupiny v predmetoch fyzika, chémia, biológia, matematika. Delenie na skupiny je pri minimálnom počte 24 žiakov v triede.
- Na vyučovanie povinne voliteľného predmetu etická výchova alebo náboženská výchova možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 20. Ak počet žiakov v skupine na vyučovanie etickej výchovy alebo náboženskej výchovy klesne pod 12, možno do skupín spájať aj žiakov z rôznych ročníkov.
- Na vyučovanie ostatných povinne voliteľných predmetov (okrem etickej výchovy a náboženskej výchovy) možno spájať žiakov rôznych tried toho istého ročníka a vytvárať skupiny s najvyšším počtom žiakov 23.
- Disponibilné hodiny použije škola pri dotvorení školského vzdelávacieho programu na:
- a) vyučovacie predmety, ktoré rozširujú a prehlbujú obsah predmetov zaradených do ŠVP;
- b) vyučovacie predmety, ktoré si škola sama zvolí a sama si pripraví ich obsah, vrátane predmetov vytvárajúcich profiláciu školy, experimentálne overených inovačných programov zavedených do vyučovacej praxe a predmetov, z ktorých si žiak alebo jeho zákonný zástupca vyberá;
- c) na doplnenie obsahu vyučovacieho predmetu/predmetov pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí postupujú podľa individuálnych výchovnovzdelávacích programov;
- d) na špecifické vyučovacie predmety pre žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami.
- Kurzové formy výučby sa realizujú v zmysle platnej legislatívy.
Poznámky ŠkVP
- a) Pred nástupom do 3. ročníka si žiak vyberá (vyplnením písomnej prihlášky) z ponuky voliteľných predmetov, ktoré sa budú vyučovať v 3. a 4. ročníku štúdia, 3 predmety nasledovne: Jeden z predmetov Seminár z ANJ B2, Seminár z NEJ B2, Seminár z FRJ B2, Seminár z TAJ B2, Seminár z RUJ B2, ktorého dotácia je v 3. ročníku štúdia 2 hodiny týždenne a v 4. ročníku štúdia 3 hodiny týždenne. Podmienkou je, že žiak sa v danom cudzom jazyku vzdelával v 1. a 2. ročníku. Dva z predmetov Seminár z ANJ B1, Seminár z NEJ B1, Seminár z FRJ B1, Seminár z TAJ B1, Seminár z RUJ B1, Seminár z matematiky, Seminár z informatiky, Seminár z fyziky, Seminár z chémie, Seminár z biológie, Seminár z dejepisu, Seminár z geografie, Seminár z občianskej náuky, Seminár z ekonomiky, Seminár zo psychológie, Seminár z umenia a kultúry, ktorých časová dotácia je v 3. ročníku štúdia 3 hodiny týždenne a v 4. ročníku štúdia 4 hodiny týždenne. Podmienkou otvorenia skupiny na seminár je 10 prihlásených žiakov, ak riaditeľ školy nerozhodne inak. Zmenu vo výbere voliteľných predmetov počas 3. a 4. ročníka môže žiak uskutočniť len so súhlasom riaditeľa školy na základe písomnej žiadosti.
- Trieda s minimálnym počtom žiakov 24 sa delí na skupiny v predmete chémia na jednej hodine v 1. ročníku, fyzika na jednej hodine v 1. ročníku, biológia na 1 hodine v 2. ročníku, matematika na 1 hodine v 3. ročníku
- V predmete katolícke náboženstvo sa trieda s minimálnym počtom žiakov 24 delí na skupiny na dvoch hodinách v 1. ročníku
- Trieda s počtom žiakov maximálne 25 sa v predmete informatika delí na 2 skupiny, trieda s vyšším počtom žiakov na 3 skupiny
- V druhom ročníku sa vyučuje nepovinný predmet spoločenská výchova 1 hodina týždenne počas jedného polroka
- V druhom a treťom ročníku sa vyučuje predmet informatika v prírodných vedách 2 hodiny blokovo každý druhý týždeň .