Poradenstvo
Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom.
Poradenstvo
Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom.
Školská psychologička
Školská psychologička
Mgr. Zuzana Zelenajová
Kontakt: e-mail: zuzana.zelenajova@pgjknr.sk
t.č.: 037 2300200 kl.28
Konzultačné hodiny pre rodičov:
- streda 07:00 – 8:30
- štvrtok 14:30 – 16:00
- konzultácie si prosím vopred dohodnite, po dohode je možné sa stretnúť i v inom čase
Konzultačné hodiny pre žiakov a učiteľov:
- pondelok 07:00 – 15:00
- utorok 07:00 – 15:00
- streda 09:00 – 15:00
- štvrtok 07:30 – 14:00
Školská psychologička pôsobí priamo na pôde školy, pozná atmosféru školy a jej problémy. Zameriava sa na podporné služby škole so zreteľom na individuálne potreby žiakov. Je tu na to, aby vypočula, snažila sa pochopiť, nesúdila a nehodnotila. Je povinná zachovávať mlčanlivosť podľa etického kódexu psychológov.
Náplň práce
Náplň práce školskej psychologičky:
Vykonáva odborné činnosti v oblasti:
- diagnostickej:Poznávanie osobnostných vlastností, schopností i osobnosti žiaka, identifikácia symptómov porúch učenia, emočných porúch i správania. Spoločne s pedagógmi a inými odborníkmi sa spolupodieľa na ich zmiernení.
- poradenskej: Poskytovanie konzultácií a poradenstva žiakom, rodičom i pedagógom. Pomoc pri integrácii žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami do normálneho výchovno-vzdelávacieho procesu v zmysle plnej akceptácie ich osobnosti.
- intervenčnej: Vytváranie podmienok pre uskutočňovanie pozitívnych zmien v osobnosti žiaka vo vzťahu k rodičom, učiteľom a spolužiakom, ako aj ku školskému učivu, v spolupráci s pedagógmi.
- preventívnej: Vytváranie a realizácia špeciálnych preventívnych skupinových programov napomáhajúcim zdravému rozvoju osobnosti dieťaťa. Pozorovanie žiakov v triedach za účelom včasného odhalenia problémov v rôznom spektre ťažkostí, problémových vzťahov.
Pripravuje tiež podklady pre iných odborných zamestnancov poradenských i zdravotníckych zariadení.
Etický kódex školského psychológa:
- Školský psychológ zabezpečuje psychologické služby na škole žiakom, rodičom, pedagogickým zamestnancov v súvislosti s riešením výchovných a vzdelávacích problémov svojich žiakov, ktorí o to požiadajú, bez ohľadu na ich rasu, národnosť, náboženskú príslušnosť, pohlavie, vek, či handicap klienta.
- Školský psychológ dodržiava všeobecne platné ľudské práva a práva dieťaťa.
- Školský psychológ chráni práva a dôstojnosť jedincov, ktorým poskytuje psychologické služby.
- Školský psychológ uplatňuje len také prístupy vo svojej práci, ktoré odrážajú humanistický záujem o dôstojnosť a osobnú integritu jedincov.
- Školský psychológ sa vyhýba všetkým aktivitám, ktoré porušujú alebo znižujú občianske a zákonné práva klientov.
- Školský psychológ sa zoznámi s filozofiou, cieľmi, organizáciou a metodológiou školy na ktorej pracuje. Poznanie systému školy a jeho požiadaviek je základom, ktorý psychológovi umožňuje spolupodieľať sa na dosiahnutí spoločných cieľov.
- Školský psychológ rešpektuje klientovo právo voľby a dobrovoľného vstupu do vzťahu, či účasti na psychologických službách.
- Školský psychológ pracuje so žiakmi, učiteľmi a rodičmi žiakov nestranne, bez ohľadu na ich fyzické, mentálne, či emocionálne vlastnosti.
- Školský psychológ informuje klienta o dôležitých aspektoch ich vzájomného vzťahu a o ďalšom využití informácií. Informuje ho o výsledkoch vyšetrenia a psychologických intervencií, zmenách programov, dôležitých plánovaných službách a iných relevantných informáciách.
- Všetky údaje o osobných aspektoch jedinca považuje za prísne dôverné.
- Školský psychológ informuje vedenie školy, učiteľov, rodičov o svojich zisteniach. Je však zodpovedný za poskytnutie takých informácií, ktoré zabezpečujú zrozumiteľnosť pre všetkých.
- Školský psychológ je zodpovedný za zachovanie dôvernosti informácií o klientoch, alebo výsledkoch vyšetrenia. V prípade, ak chce využiť tieto informácie v prednáškach alebo publikáciách, vopred si zabezpečí písomný súhlas od klienta alebo vynechá všetky identifikačné údaje.
- Máš problémy s učením? Nezvládaš stres?
- Uniká ti životný zmysel?
- Prežívaš pocity smútku, úzkosti, menejcennosti?
- Máš strach z odmietnutia, výsmechu, či nepochopenia?
Ako povzbudiť svoje dieťa, aby sa mi zdôverilo .PDF