Ročníkové práce
Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom.
Ročníkové práce
Poznávanie pravdy nielen rozumom, ale aj srdcom.
Ročníkové práce
Žiaci nášho gymnázia v predmaturitnom ročníku vytvoria pod vedením školiteľa projekt na vybranú tému z oblasti, ktorá ich zaujíma. V spolupráci môžu zlepšovať vzťahy, prejavovať svoje individuálne kreatívne počiny a vykonávať určené pracovné úlohy. Vypracujú písomnú prácu, prezentujú ju pred komisiou a v diskusii majú možnosť obhájiť svoje závery.
Zapojení žiaci sú tak vystavení prostrediu, kde musia byť zodpovední, aktívni, flexibilní a samostatne sa rozhodovať. Vďaka aktivite si posilnia sebavedomie, zdokonalia si prezentačné zručnosti pri riešení problémov a pri častej komunikácii si zvýšia svoje šance na lepšie umiestnenie na trhu práce.
Školiteľ | Predmet (skratka) | Názov témy | Žiak | Trieda |
Mgr. Mariana Svoradová Lacinová | TSV | Vrh guľou | Jaroslav Greguš | III.A |
Mgr. Mariana Svoradová Lacinová | GEG | Potravinová politika a potravinová bezpečnosť v krajinách V4 a na Slovensku | Ján Studenič | III.A |
Mgr. Andrea Olachová | PSY | Miera radosti z pohybu u adolescentnej mládeže | Zuzana Solgajová | III.A |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Okno prezidenta | Valentína Moravčíková | III.A |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Izba ako umelecké dielo | Viktória Molnárová | III.A |
Mgr. Anna Hrešková, PhD. | ANJ | Prírodné krásy a turisticky atraktívne miesta v Kanade | Boris Kaščák | III.A |
Mgr. Jarmila Komorová | INF | Dopady virtuálnych hier | Šimon Zaujec | III.A |
Mgr. Juraj Gendiar, SchP. | PSY | Príčiny konfliktov a spôsoby ich riešenia | Alexandra Danáčová | III.A |
Mgr. Ľubomíra Komorová | TSV | Športová výživa | Patrik Lukáčik | III.A |
Mgr. Zuzana Poliaková | UKL | PAS / poruchy autistického spektra/ vo filme. | Martin Taliga | III.A |
Mgr. Ing. Jana Urbanová | OBN | Rómovia | Paolína Tkáčiková | III.A |
Mgr. Ing. Jana Urbanová | OBN | Práva menšín | Tomáš Škvarka | III.A |
PaedDr. Alžbeta Horáková | MAT | Zlatý rez | Adam Pavlovič | III.A |
PaedDr. Juraj Ďurnek, SchP. | BIO | Laudato si (separácia odpadu) | Laura Švajdleníková | III.A |
PaedDr. Michal Hudec, PhD. | MAT | Pytagorova veta a jej dôkazy | Tomáš Pivarči | III.A |
PaedDr. Milan Trnka | GEG | Školské Telúrium – návrh a zostrojenie školského modelu obehovej sústavy Slnko, Zem a Mesiac | Matej Soukup | III.A |
PaedDr. Peter Kollár, PhD. | DEJ | História futbalového klubu ŠK Veľké Zálužie | Monika Bédiová | III.A |
PaedDr. Peter Kollár, PhD. | DEJ | Zbrane v 1. svetovej vojne | Henrich Hill | III.A |
RNDr. Monika Gregušová | BIO | Vplyv vybraných látok na pohyblivosť spermií. | Lea Jašíčková | III.A |
RNDr. Monika Gregušová | BIO | Bol raz nie jeden zub. | Natália Egyudová | III.A |
Ing. Bc. Vlasta Kĺbiková | EKO | Porovnanie spotrebiteľského správania pri kúpe fast food produktov v Iraku a na Slovensku | Kaka Mirna Khaleel Majeed | III.B |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Oddychová zóna | Kristína Tomanková | III.B |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Nesmrteĺná 9. symfónia | Martina Ligačová | III.B |
Mgr. Hana Šuchová | PSY | Deti rozvodov | Jasmína Grežová | III.B |
Mgr. Hana Šuchová | PSY | Pohybové hry s netradičnými pomôckami na rozvoj pohybových schopností u mentálne postihnutých žiakov | Lenka Kopčeková | III.B |
Mgr. Jarmila Komorová | INF | Hardware pre robotická stavebnice | Michal Lešš | III.B |
Mgr. Jarmila Komorová | INF | Software pre robotická stavebnice | Maxim Lepjak | III.B |
Mgr. Jarmila Komorová | INF | Primcíp LCD monitorov | Samuel Korgo | III.B |
Mgr. Marcela Jahnová | ANJ | Učebná pomôcka v anglickoím jazyku pre ekologickú výchovu žiakov ZŠ | Alexandra Šabová | III.B |
Mgr. Marcela Jahnová | PSY | Sociálna determinácia psychiky | Karolína Chalková | III.B |
Mgr. Veronika Štefániková | INF | Virtuálna realita | Samuel Šiška | III.B |
Mgr. Veronika Štefániková | INF | Tvorba aplikácie | Roman Hudec | III.B |
Mgr. Ing. Jana Urbanová | OBN | Psychológia | Ema Černá | III.B |
PaedDr. Milan Trnka | GEG | Geocaching – založenie geokešky a návrch SWG geocoin školy | Patrícia Ňorbová | III.B |
PaedDr. Milan Trnka | GEG | Prírodné katastrofy na Slovensku | Lucia Bollová | III.B |
PaedDr. Milan Trnka | GEG | Migračné vlny v Nemecku od r.1900 do súčasnosti | Erik Tatar | III.B |
PaedDr.Alžbeta Horáková | MAT | Matematika v bežnom živote | Alexa Plevová | III.B |
PhDr. Iveta Zverková | DEJ | Piaristi v Nitre | Blehová Lucia | III.B |
PaedDr. Elena Gálová | ANJ | Britské kráľovné a ich vplyv na rozvoj svetovej ekonomiky | Vanesa Preszinská | III.B. |
PaedDr.Elena Gálová | BIO | Separácia, likvidácia a dalšie využitie plastových obalov | Natália Lopušanová | III.B. |
Mgr Mariana Svoradová Lacinová | GEG | Statická doprava v meste Nitra | Ema Nosianová | III.C |
Mgr Mariana Svoradová Lacinová | PSY/TSV | Mimoškolské pohybové aktivity 7-8 ročných detí na PZSJKNR | Natália Dolníková | III.C |
Mgr. Andrea Kotruszová | BIO | Možnosti ochrany živočíšnych druhov a zachovanie biodiverzity prostredníctvom ZOO na Slovensku | Marek Hudec | III.C |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Neznámy mecenáš – séria fotografií | Tomáš Vyhnálik | III.C |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Vplyv kultúry na rozvoj cestovného ruchu | Lukáš Ligač | III.C |
Mgr. Daniel Antalík | INF | Progaming a súťaže v e-športoch | Tomáš Varga | III.C |
Mgr. Daniel Antalík | GEG | Island | Filip Horička | III.C |
Mgr. Ing. Peter Valachovič Sch.P. | INF | Neurónové siete | Repka Martin | III.C |
Mgr. Jarmila Komorová | INF | Vytvorenie robota | Rudolf Bezák | III.C |
Mgr. Ľubomíra Komorová | TSV | Futbalový tréning – fázy | Štefan Korman | III.C |
Mgr. Marcela Jahnová | PSY | Vplyv sociálnych sietí na človeka | Simona Brunegrafová | III.C |
Mgr. Tatiana Hudecová | ANJ | Recenzia diela anglicky píšuceho autora. | Liliana Palatická | III.C |
Mgr. Ing. Jana Urbanová | OBN | Právo-Zákonnik práce | Martin Hronec | III.C |
Mgr. Ing. Jana Urbanová | OBN | Historický vývoj ekonomického myslenia | Kristína Bezáková | III.C |
Mgr. Marcela Jahnová | PSY | Preventívne programy a ich vplyv na zmenu postoja mladých ľudí | Petra Stoláriková | III.C |
PaedDr. Juraj Ďurnek, SchP. | BIO | Holuby, ako ich ešte nepoznáte | Júlia Sčasná | III.C |
PaedDr. Michal Hudec, PhD. | MAT | Matematika v rubikovej kocke | Adam Bóssi | III.C |
PaedDr. Michal Hudec, PhD. | MAT | Matematické hádanky a hlavolamy | Igor Belák | III.C |
PaedDr. Peter Kollár, PhD. | DEJ | Slovanská mytológia | Anton Krkošek | III.C |
PaedDr. Peter Kollár, PhD. | DEJ | História 1. svetovej vojny vo filme | Martina Sklenárová | III.C |
PaedDr. Monika Krnáčová | BIO | Separácia odpadu na škole | Vladimíra Pipíšková | III.C |
PaedDr. Monika Krnáčová | BIO | Vplyv probiotika na rast prepelice japonskej | Peter Hanus | III.C |
Mgr Mariana Svoradová Lacinová | TSV | Úroveň HČJ vo volejbale 15- 19 ročných dievčat na PGJKNR | Anna Tabiová | septima A |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Vizualizácia interiéru rodinného domu | Laura Ožvaldová | septima A |
Mgr. Andrea Teplanová | UKL | Fast fashion a obnoviteľná móda | Ema Dulíková | septima A |
Mgr. Anna Hrešková, PhD. | ANJ | Produkcia reči a rečové ústrojenstvo | Martin Benca | septima A |
Mgr. Anna Hrešková, PhD. | ANJ | Emily Dickinson – život a dielo | Kristína Zrubcová | septima A |
Mgr. Anna Hrešková, PhD. | ANJ | Voľby – politický systém v USA | Filip Svoboda | septima A |
Mgr. Ing. Peter Valachovič Sch.P. | INF | Svet očami kamery | Bachanová Nikola | septima A |
Mgr. Ing. Peter Valachovič Sch.P. | INF | Učebnica jazyka Python 3.x | Kiss Tomáš | septima A |
Mgr. Ing. Peter Valachovič Sch.P. | INF | Inteligentná domácnosť | Mikuška Branislav | septima A |
Mgr. Juraj Gendiar, SchP. | PSY | Bipolárna porucha | Lukáš Fintor | septima A |
Mgr. Vladimír Kopec | SLJ | Milan Rúfus a Miroslav Válek a ich pohľad na dospievanie človeka | Monika Kluková | septima A |
PaedDr. Michal Hudec, PhD. | CHE | Stanovenie obsahu vitamínu C v zelenine | Doršicová Veronika | septima A |
PaedDr. Milan Trnka | INF | Technická inovácia systému školského rozhlasu a zvonenia | Jakub Hrnčár | septima A |
PaedDr. Milan Trnka | INF | Návrh a zostrojenie elektrobicykla s využitím 3D tlače – modelovanie a návrh softwaru | Michal Magula | septima A |
PaedDr. Milan Trnka | INF | Návrh a zostrojenie elektrobicykla – konštrukčné výpočty a montáž komponentov | Martin Benc | septima A |
PaedDr. Štefan Murárik | ANJ | Porovnanie filmovej a literárnej verzie diela (pracovný názov) | Sára Greksová | septima A |
PaedDr. Zora Masaryková | NEJ | Postavenie žien v spoločnosti | Tamara Ťažárová | septima A |
PaedDr. Monika Krnáčová | BIO | Práva zvierat | Samuel Ivančík | septima A |
PaedDr. Monika Krnáčová | BIO | Poľovníctvo-ochrana lesnej zveri | Radoslav Černák | septima A |
PaedDr. Monika Krnáčová | BIO | Prvá pomoc | Daniela Pastierová | septima A |
PhDr. Iveta Zverková | DEJ | Prínos Antona I. Grasalkoviča vo vtedajšom Uhorsku | Martin Ďuriš | septima A |
Mgr. Karin Fusková | BIO | Mlieko a mliečne výrobky vo výžive ľudí | Lenka Holčíková | septima A |
PaedDr. Monika Krnáčová | BIO | Patologické stavy srdca | Tomáš Sedlák | septima A |
RNDr. Monika Gregušová | BIO | Skolióza | Pavol Halvoň | Septima A |
Mgr. Zuzana Poliaková | UKL | Vývoj dizajnu nábytku od 1930-1970 v našom regióne | Samuel Pokrivčák | III. A |
Mgr. Zuzana Poliaková | UKL | Vývoj hudby 20. storočia | Adam Prešinský | III. A |
Mgr. Daniel Antalík | GEG | Pavol Bacigál | III. B | |
Snaha byť v živote úspešný môže motivujúco vplývať na aktívne učenie sa žiakov. Ich prirodzená zvedavosť podnecuje chuť hľadať a nachádzať súvislosti medzi javmi, riešiť problémy, vyslovovať a zdôvodňovať svoj názor, argumentovať, bádať, objavovať. Implementácia bádateľsko-výskumných metód vo forme tvorby a obhajoby vlastného projektu – ročníkovej práce podporuje prezentačné zručnosti s využitím IKT, talent , osobnosť a záujem každého žiaka, zvyšuje konkurencieschopnosť absolventov v praxi a zároveň úroveň edukačného procesu na škole.
Ročníkové práce majú zatraktívniť vyučovanie, aby sa stalo pre žiaka zaujímavejším, aby priamo vnímal prepojenie školy so životom a aby sme získali jeho pozornosť. Teší nás pocit, že zavedenie projektového dňa oživilo záujem o projektové súťaže, ale zároveň vyvolalo v žiakoch i učiteľoch prirodzenú hrdosť z dobre odvedenej práce a pocit užitočnosti a suverenity v ďalšom štúdiu a následne v praxi.