Multilaterálne partnerstvo Erasmus+ – „Neexistuje planéta B“
V rámci prezenčného vyučovania žiaci z pracovného tímu Erasmus+ v zložení Monika Horková, Viktória Niki Iliopoulos, Terézia Brázdilová a Vladimír Svoboda zo septimy A a žiak Peter Zubrický z III.A prezentovali výsledky prieskumu na tému „Ekologická uhlíková stopa a sociálna nerovnosť“. Každá partnerská škola vytvorila dotazníky s desiatimi otázkami s možnosťou voľby odpovede a spracovala v nich tieto témy: ekologická uhlíková stopa a sociálna nerovnosť, recyklácia odpadu, udržateľné hospodárenie s vodou, spotreba energie, stravovanie v škole a cesta do školy (dopravná situácia). Naši žiaci sa v dotazníku zamerali na ekologickú uhlíkovú stopu a sociálnu nerovnosť. Dotazníky vyplnilo 10% žiakov každej partnerskej školy. Dotazníky za našu školu vyplnili žiaci prvých, druhých a tretích ročníkov štvorročného štúdia a žiaci kvinty, sexty a septimy z osemročného štúdia. Výsledky medzinárodného auditu žiaci spracovali formou prezentácie v anglickom jazyku. Prezentácia medzinárodného auditu je zverejnená na platforme eTwinning.
Vytvorili sme aj druhú skupinu žiakov v rámci pracovného tímu partnerstva, ktorá pozostáva zo žiakov I.A Natálie Lovászovej, Veroniky Zaujecovej, Niny Solčanskej, Pavla Štveráka a žiakov I.B Nikol Kostolanskej, Martina Welnitza, Magdalény Sládečkovej a Michala Velčica. Títo žiaci sa pripravujú na vzdelávaciu aktivitu na tému „Udržateľné hospodárenie s vodou“. Jednou z aktivít, na ktorej už žiaci začali pracovať je čítanie románu „Strážkyňa prameňa“ od fínskej autorky Emmi Itäranta v angličtine a češtine.
Vzhľadom k pandemickej situácii projekt tento školský rok prebiehal formou online videokonferencií. Učitelia a žiaci pracovali na úlohách v rámci partnerstva v online priestore prostredníctvom platformy eTwinning.